zondag 4 november 2012

Zukertort 2- Waagtoren 2


Afgelopen zaterdag speelde het tweede uit tegen Zukertort 2. Het is een sterk en ook jong team, dus ze stonden bovenaan, maar na 2 rondes zegt dat natuurlijk nog niks.
Het was slecht weer, en er waren dan ook veel mensen met de auto. Maar de grootmeester van Purmerend, die tegen Zukertort 1 speelden, was denk ik wel op de fiets, want hij was helemaal doorweekt!
Dit keer spraken we af bij Dirk thuis. Dennis kwam op eigen gelegenheid, want er was een open dag bij de VU. Henry was daar wel verbaasd over, want hij dacht dat Dennis maar wat prutste op school, net als met schaken. Is eigenlijk wel waar, maar hij doet toch op zijn 16e VWO examen en gaat naar de universiteit.
De arbiter was erg netjes, hij noemde iedereen: meneer Reinderman, meneer Strating, etc. Maar bij de naam Hing Ting Lai, de tegenstander van Wim, wist hij niet of de voornaam nou Lai, of Ting, of Hing Ting was, en zei hij maar gewoon meneer Hing Ting Lai. Hij noemde mij en Shannon trouwens wel keurig mevrouw Vlaar en mevrouw Keetman.
Een bekende van ons, Paul Peter, zat op bord 7 bij hen, want hij wou denk ik in een verslag van mij. Maar omdat ik al 2 keer wit had gehad, zat ik dit keer op bord 8. Dus zei hij maar dat Roger in een verslag zou komen, maar ik was eigenlijk niet van plan een verslag te schrijven. Roger leek toen opgelucht, maar nadat mijn vader zei dat als iemand iets raars deed ik wel wat zou schrijven, zag hij er toch wat zenuwachtiger uit...
Bij Paul Peter moet ik trouwens altijd aan een spelletje denken dat ik speel. Geen idee waarom eigenlijk maar daar wordt in het begin iets gezegd van: “Ik heb een plan.”. “Ga je een snor laten groeien?”. “Nee, iets groters.”. “Bedoel je soms een baard?”
Alex was dit keer als eerste klaar, en had helaas verloren. Het leek mij een ingewikkelde variant, maar het bleek dat Paul Peter het een maand geleden op het bord had gehad! Dit kostte Alex veel tijd, en op het eind ging het helaas mis. Het werd er niet beter op toen Shannon niet veel later ook verloren had, ook omdat haar tegenstander het beter kende en dus veel minder tijd nodig had.
Vervolgens verloren Ronald en Wim ook, die zeker niet minder stonden, maar aan het einde werden ze allebei getruct. Toen stonden we dus met 4-0 achter, maar Dirk en Henry leken te gaan winnen, Dennis' stelling kon in tijdnood alle kanten op gaan en ik ging ook winnen. Roger gaf al vroeg op, en het werd 4-1. Nadat Dirk won en Henry 2 pionnen voorstond, moest alleen Dennis nog winnen, maar hij verloor helaas tegen een speler zonder KNSB maar wel een FIDE boven 2100.
Alex wilde eigenlijk weg, dus bleven Dirk en Ronald achter om op Henry te wachten. We gingen nog even bij zijn bord kijken, en het was daarom ineens heel druk bij het bord. De tegenstander keek daarom nogal verward op, maar dat was vast niet de reden dat Henry won.
Al met al geen al te slecht resultaat (5-3) maar er had zeker meer ingezeten.


Zukertort Amstelveen 2
2080
De Waagtoren 2
1936
5
3

1.
2094
1927
1
0
2.
2152
2089
0
1
3.
2042
2022
0
1
4.
2170
1941
1
0
5.

1930
1
0
6.
2065
1911
1
0
7.
2106
1916
1
0
8.
1934
1748
0
1



Geen opmerkingen:

Een reactie posten