maandag 12 september 2011

ronde 2


Inmiddels hebben we een tweede nadeel ontdekt van internet dat alleen op het balkon werkt. Dat is niet alleen onhandig als het donker wordt, maar ook als de batterij leeg is. Het snoer haalt het namelijk niet van het balkon naar het stopcontact. Ook wordt het internet in de avond heel langzaam. Er zitten nog 4 landenteams in ons hotel, namelijk Duitsland, Litouwen, Cyprus en Armenie. De Duitsers en de Armenen zijn trouwens makkelijk te herkennen: ze hebben bijna allemaal steeds een shirt aan met de naam van hun land er op. Maar na de partij komen ze allemaal terug om te internetten, dus dan werkt het niet goed meer. Ik weet dus niet of ik elke dag kan bloggen.
We hadden gister nog wel goed nieuws. Als de groep van 15 in een ronde minstens 11 punten haalt krijgen ze ijs van de coaches. Als we er hooguit 4 halen moeten we de coaches trakteren. Maar we haalden er precies 11! Ook per coach is er zo'n deal. Als we per drietal minstens 2.5 punt halen krijgen we ijs van die coach, als we niet meer dan een half halen moeten we de coach trakteren. Ik zit samen met Robin en Lucie bij Ted, en Robin en ik wonnen, en Lucie speelde remise, dus we krijgen ook nog ijs van Ted! Papa vindt de deal trouwens niet eerlijk. Als we te weinig halen moeten de ouders betalen, dus vindt hij dat ze ook het ijs moeten krijgen als we het wel halen.Maar dan hoeven we ons best niet te doen, dus dat gaat mooi niet gebeuren.
Op de tweede dag zou alles volgens een vast schema moeten verlopen, maar dat ging vandaag niet door. In de nacht was namelijk Roger ziek geworden, en toen zijn kamergenoot Hugo daarom een coach ging zoeken, bleken er ook 3 coaches ziek te zijn. Ook 3 van de 5 ouders waren ziek, en later voelde ook Lucie zich niet lekker. Roger lag in de nacht en ochtend zelfs aan een infuus in het hospitaal, maar iedereen knapte gelukkig redelijk snel op, en Roger en Lucie konden wel spelen. Alleen de coaches Thomas en Sipke bleven in bed. Papa en ik hadden gelukkig nergens last van.
Omdat mijn coach Ted, en Thomas, de coach van Anna Maja, ziek waren, gingen wij 2 voorbereiden met Zhaoqin Peng. Zij kon toch niet voorbereiden met Roger. Het was heel leuk. Ze liet tactische dingen zien uit haar eigen partijen, zoals uit een partij tegen van der Wiel uit het Corustoernooi. In die partij miste ze het omdat ze weinig tijd had, maar Anna Maja en ik zagen het wel!

Ik moest vandaag tegen Monica Rozman uit Slovenie. Ze heeft een rating van maar 1506, maar had gister wel van Anna Maja gewonnen.Tegen mij speelde ze niet zo goed. Op zet 8 won ik een kwaliteit, en daarna ging ze door tot mat. Het leukste moment van de partij was toen ik drinken was gaan halen, en daarna op de stoel naast me ging zitten. Je had het gezicht van die tegenstander moeten zien. Ik dacht "dit is eigenlijk wel een beetje gek", en toen wees ze naar het bord naast me.
Ik kreeg wel de kaart van Slovenie van mjn tegenstander. Anna Maja kreeg een poppetje van Moldavie van haar tegenstandster. Toen ik bij haar bord ging kijken zag ik dat poppetje, en toen zag ik ook de tegenstandster. Eerst dacht ik even dat ze een bibliothecaresse was van een jaar of 35, maar toen herinnerde ik me dat we in de categorie tot 12 meedoen. Ook de Turkse meisjes zijn niet normaal groot, en ook nog eens heel breed. Ik ben blij dat we tegen ze moeten schaken in plaats van worstelen.

5 opmerkingen:

  1. Hey Maaike!
    Leuke blog! Jammer dat ik niet ook meekon :(.
    Volgend jaar beter!
    SUCCES MAAIKEEEE! Zet 'm op :D

    groetjes Olivia :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke verhalen Maaike!
    Zet 'm op met schaken hè!

    TF

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, Maaike. Ik wens je verder succes. Zhaoqin Peng

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo ik ben Lucas van foreest ik vindt dat je erg goed schaakt maaike succes met de laatste ronde

    BeantwoordenVerwijderen