dinsdag 20 september 2011

ronde 9: net niet

Vandaag een kort blog want vannacht om 2 uur vertrekken we al weer naar huis. Bovendien was ik vandaag vroeg op en had ik weinig geslapen. We hadden ook maar een korte voorbereiding, want we moesten de laatste ronde vroeg spelen, en bovendien moest Merijn helpen bij de voorbereiding van Hugo, zodat zijn spelers over de andere coaches werden verdeeld.
Het was vandaag alles net niet. Hugo was aan het winnen maar heeft toch nog verloren. Dat was het verschil tussen plaats 1 en 8. Anna Maja won wel maar eindigde net als zesde. De snor van Ted zou er af gaan als iemand bij de eerste 5 eindigde, maar dat lukte dus net niet.
Zelf speelde ik vandaag tegen de Russische Svetlana Tishova. Bij winst vandaag mochten Lucie en ik van onze vaders weer in de bal over het water lopen. Bovendien zou ik bij winst gedeeld bij de eerste 10 komen. Ik stond het grootste deel van de partij beter, wikkelde af naar een eindspel waarvan ik dacht dat het goed zou zijn, maar het was remise. Ik deed toch nog een winstpoging, die zou lukken als zij het fout zou doen, maar dat deed ze juist niet, en ik heb daardoor toch nog verloren. Maar weer geen remise dus dit toernooi! Bovendien duurde het toernooi op deze manier lekker lang, want ik was als een na laatste klaar van alle partijen. Na mijn partij was een andere partij nog een paar minuten bezig, en toen ging het licht uit in de zaal.
Hopelijk  mag ik volgend jaar weer meedoen, en kan ik dan weer bloggen,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten