vrijdag 24 augustus 2012

Bloederige strijd


Vandaag moesten we al weer afscheid nemen van mijn moeder en Sandra want die gingen terug naar huis. Ze zaten toevallig in hetzelfde vliegtuig als de vader van Pascalle, en konden dus mooi een taxi delen. Heel goed heb ik niet gescoord in de dagen dat ze hier waren, want voordat ze er waren stond ik op 1,5 uit 2, maar daarna kwam er maar 1 uit 4 bij. Maar het lag niet aan hun, en hopelijk kom ik nu weer in mijn normale EK-ritme.
Mijn blog heeft nu bijna 600 pageviews per dag, maar of de blogstatistieken heel betrouwbaar zijn weet ik niet. Volgens die statistieken is bijvoorbeeld ook een van de artikelen tijdens het EK 2011 het meest gelezen de afgelopen dagen. Dat lijk me niet te kloppen. Ook heb ik van verschillende mensen gehoord dat het niet lukt om volger te worden: ze krijgen geen mail bij een nieuw bericht als ze zich als volger gemeld hebben. Dat verklaart wel waarom er geen volgers bijkomen, dat werkt dus kennelijk niet goed bij dit blogprogramma. Wat ook vreemd is, is dat de meest gebruikte zoekterm om op mijn blog te komen "Maike Keetman" is, dus fout gespeld. Maar sinds ik hier van de week in de boekhandel heb gezien dat de meest succesvolle schrijfsters die ik lees hier J.K. Rowlingova, en Suzanne Collinsova heten, vind ik het prima als mijn naam fout gespeld wordt!

Vandaag mocht ik weer tegen een aardig meisje. Ook al heette ze Kubicka, ze was gelukkig zeker niet net zo breed, als lang. Vorig jaar speelde ik tegen de ene reuzin na de andere, maar bij de groep tot 14 heb ik nu nog maar tegen 1 volwassen trol gespeeld. Vreemd genoeg zijn er daar in de groep tot 12, net als vorig jaar, wel weer veel van. Misschien smokkelen ze in die groep nog wel de leeftijden, en tot 14 niet meer. In de partij kwam ik niet verder dan remise. Ze ruilde alles bijna zonder nadenken af. Daarom liet ik een keer een slechte afruil voor haar toe, die ze ook meteen nam. Daardoor kwam ik nog wel tot een toreneindspel met een pion meer, maar dat kon ik net niet winnen. Dus mijn schema wordt nu: 1.5 uit de eerste 2 ronden, 1.5 uit de 5 partijen op de dagen met bezoek, en minstens 1.5 uit de laatste 2 partijen.
Anna-Maja wist weer te winnen en staat nu alleen bovenaan! Helaas ging het met de rest wat minder, en doen er geen anderen meer mee om de eerste plaats. Maar als er 1 bij eerste 5 komt gaat de snor van Ted er af, dus dat zit er zeker nog in. Maar eigenlijk is Dolf delegatieleider, en Ted dit keer niet, dus ik vind dat Dolf ook iets moet doen. Ter compensatie van Ted stel ik dus voor dat Dolf tot aan het volgende EK zijn snor en baard laat staan, als er iemand bij de eerste 5 komt! 
Na het lekkere eten (Moussaka!) gingen we voetballen. Anders, dat is de vader van Jonas, en mijn vader gingen eerst tegen 6 kinderen. De vaders stonden misschien wel voor maar kwamen niet ongeschonden uit de strijd. Hun benen zaten vol bloederige strepen. Dat kwam niet door ons harde spel, maar door vliegjes, die steeds maar beten. Zelf had ik ook veel van die plekjes, maar gelukkig met minder bloed. Eva kwam er ook niet helemaal zonder kleerscheuren vanaf. Op een bepaald moment ging de bal over een hek, en zij klom er razendsnel overheen. Maar het was geen goed hek, want er zaten slecht zichtbare scherpe punten aan de bovenkant, waardoor haar favoriete broek kapot scheurde, en ze ook haar been bezeerde. Terug kon mijn vader haar nog net over het hek tillen, en gelukkig kon ze even later met een andere broek, waar toch al een scheurtje in zat, weer verder voetballen.
Morgen speel ik tegen Agne Semonaviciute. Gek genoeg heb ik al voor de vijfde keer wit, maar daar klaag ik niet over. Ze heeft geen hoge rating, en ook een weinig pakkende naam, maar is volgens mij wel heel sterk. Ze heeft zelfs in dit toernooi, dus tegen veel underrated meisjes, al een hoge TPR, en won bijvoorbeeld hier al van Anna Vasenina (vorig jaar Europees kampioen tot 12 jaar), en speelde remise tegen Aydan Hojjatova, Van Anna verloor ik vorig jaar, en van Aydan dit jaar. Het goede nieuws is wel dat Agne uit Litouwen komt, dus dat is al mijn achtste land. Negen uit negen is dus nog mogelijk! 


4 opmerkingen:

  1. Yo maaike! Ik kijk elke dag op je blog, goed hé? :D Ik ben benieuwd naar die trollen. Hopelijk kan ik er ooit een met mijn eigen ogen zien. ^^ Veeeeeeel succes! Doe ook de groetjes en succes aan Cheryl en zeker Anna-Maja want die moet winnen. :) See you later alligatorrr! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Olivia (nog een keer)24 augustus 2012 om 18:31

    Oh ja. Ik weet niet of ik Ted nog zou herkennen zonder zijn coole snor, maar ik ben benieuwd :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Olivia (nog een laatste keer :D)24 augustus 2012 om 18:34

    OH JA, ALS IK EEN BERICHT WIL PLAATSEN VRAGEN ZE OF IK EEN ROBOT BEN! En ik moet het nog bewijzen ook! Ja. Ik ben een robot!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee! Goed zeg, dat je daar tijd voor hebt :p ik hoop het ook, liefst volgend jaar :D zal ik doen! Anna Maja moest tegen een trol vandaag met raar haar. Helaas had ze wel verloren.... Maar Ted's snor gaat er hopelijk wel vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen