maandag 13 augustus 2012

EK jeugd 2012


Donderdag vertrek ik naar het EK jeugd in Praag. We gaan met een groep van 16 kinderen, 4 coaches, en 7.5 ouders waaronder mijn vader. Dit keer word ik samen met Julian, Roger, en Anna Maja gecoacht door Peng. Dat is gunstig want als een groepje op een dag 3 punten scoort, krijgt iedereen ijs. Deze groep lijkt me daarvoor prima! De meesten zijn zeer ervaren op het EK, ik denk dat van ons 4 alleen Julian een debutant is. Maar we leggen hem nog wel even uit waar het echt om gaat bij het EK...
In mijn groep (meisjes tot 14) doen 87 meisjes mee, waaronder 13 uit Rusland. Zelf ben ik op de voorlopige lijst als 37ste geplaatst. Bijna alle meisjes die hoger geplaatst zijn komen uit Oost-Europa waaronder 11 R(e)ussinnen. Zelf doe ik voor de vierde keer mee. De eerste keer dat ik meedeed was ik 9, en had ik een rating van ongeveer 1250. Toen deed er bij mij in de categorie tot 10 jaar een meisje mee uit Estland met een rating van 2106. Mijn rating is steeds gestegen en is nu 1802. Nu doet ze weer mee in mijn groep en is haar rating nog maar 1890. Heel veel zeggen de ratings dus niet, maar de hoogst geplaatste van onze ploeg is Anna Maja, met de zevende rating in haar groep (meisjes tot 12).
Ik zal dagelijks een blog schrijven maar ik weet nog niet of ik het elke dag op internet kan zetten. We zitten namelijk met ongeveer 1000 kinderen en ik denk 500 begeleiders in 1 hotel. Al die mensen gaan ongeveer tegelijk eten, schaken, en dus ook internetten. Dus misschien kan het blog er pas op als we terugkomen. Maar als je rechts op 'follow' drukt krijg je elke keer bericht als er wat nieuws op staat!
De website van het toernooi is: www.eycc2012.eu
Daar kun je me sowieso op volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten