zaterdag 25 augustus 2012

Negen uit negen


Vandaag had ik een rokje aan, en dus had ik geen broekzakken waar ik het kamerpasje in kon doen. Bij het ontbijt wilde mijn vader daarom het pasje niet geven, omdat hij bang was dat ik het kwijt zou raken. Maar ik zei: "ik raak alleen grote dingen kwijt", dus gaf hij het toch maar. Toen ging ik, met het pasje, spelletjes doen. Het ging erg goed, en ik won veel, dus dat beloofde wat voor de partij. Op een gegeven moment, toen Sterre opstond, vloog er een pasje door de lucht. We dachten dat hij van Sterre was, en uit haar broekzak was gevallen. Maar later kwam ik mijn vader tegen en vroeg hij: "Maaike, waar is je pasje? Ik: "op de kamer of bij jou, toch?". "Nee", zei hij. Toen zei de moeder van Eva: "Er viel wel een pasje…". Die was dus toch van mij, Sterre had die van haar niet helemaal mee. Ze was bij haar kamer en kwam er ook net achter dat het niet haar pasje was. 
Toen we op de kamer van Lucas waren, lag er een tijdschrift over wetenschap en techniek, en allemaal volwassenenpraat. Dat scheen hij erg leuk te vinden, ook al is hij pas 11. Maar Joris en ik raadden hem de Kijk aan, waarvan we allebei een abonnement hebben gewonnen met de Kangoeroe-wedstrijd. Dat is een wiskundewedstrijd voor scholieren. Joris eindigt daar steeds heel hoog, ook al heeft hij 2 klassen overgeslagen! Maar Lucas zit niet op school, dus die kan daar denk ik niet aan meedoen.
Een van de machines waar je water kunt pakken bij de lunch was kapot, en spoot water in het rond als je er op drukte. Sterre en Pascalle werden nat omdat iemand voor ze dat deed. Maar mijn vader drukte zelf op die knop, en kreeg dus de volle laag! Hij had tijdens de lunch een shirt aan met Chinese tekens erop, en dat vond Peng wel interessant. Volgens haar stond er iets van nieuw jaar, en lekker eten. Dat sloeg dus nergens op bij deze gelegenheid, er had beter iets van "nat" kunnen staan, maar het had erger gekund met ''ik ben gek'' of zo. 
Voor de partij was ik mijn badge kwijt, en zonder mag je de speelzaal niet in. Dus leende ik die van mijn vader, en hoopte maar dat het niet opviel dat er "Parent" op stond. Ze letten niet erg goed op, dus dat zou waarschijnlijk wel lukken. Maar gelukkig had Cheryl mijn badge, die ik op haar kamer had laten liggen. Dus geen vest, maar wel wat andere dingetjes kwijt!
Ik speelde een Russische partij. Dat was niet voorbereid, we dachten dat het Schots of 1...Pc6 zou worden. Van Russich weet ik niet zoveel, want meestal gaat het over in het Schots. Maar nu niet, en ik kwam iets minder te staan.  In het eindspel had ik een dubbelpion, en kon ik dus geen vrijpion maken, maar zij wel. Ik verloor dus helaas.

Anna-Maja had helaas ook verloren, van een trol die blijkbaar hooguit 12 is. Volgens de coaches speelt ze volwassen en ziet ze er erg volwassen uit. Maar daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat ze gewoon raar haar en een snor heeft, en rond de 15 is. Nu maar hopen dat ze niet de trol met de hamer blijkt te zijn! Anna-Maja staat nu gedeeld 2/3 met 6,5 punt. De koploper met 7 punten moet tegen de ander met 6,5, wat wel gunstig is. Maar er is dan sowieso iemand met 7,5 en we weten nog niet wat er gebeurt bij gelijk eindigen. Maar een titel krijgen zit er nog wel in, want daarvoor is een plaats bij de eerste 3 voldoende.
Robby doet het ook goed, met 6 uit 8, maar was aan het verliezen. Gelukkig had hij nog een trucje in tijdnood, en de tegenstander zag het niet. Toen Robby het uitvoerde zag hij het wel, en met nog 1,5 minuut op de klok, rende hij gillend de zaal uit! Toen hij nog 45 seconden had, kwam hij nog wel terug om op te geven. Er is dus goede hoop dat er 2 mensen bij de eerste 5 eindigen, en dan scheert Ted zelfs een halve snor af!
Morgen speel ik tegen Iris Verstraeten, die me heel aardig lijkt. Ze spreekt geloof ik Nederlands, maar we mogen niet praten, dus dat wordt lastig om mijn mond te houden. Ze heeft niet zo'n hoge rating, maar vorig WK wel remise tegen Anna-Maja. Ik heb dit toernooi helaas niet zoveel punten, ook al omdat ik zoals vaak de laatste maanden steeds moe wordt tijdens de partij, maar Iris is Belgisch, dus ik heb wel 9 uit 9 met de landen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten