dinsdag 21 augustus 2012

Dierendag


Na het ontbijt gingen we naar het minisupermarktje en daar hebben we voor de verandering eens een normale fles water gekocht, inclusief blauwe dop. We hebben nu dus een mooie verzameling.
Daarna ging mijn vader Praag onveilig maken, samen met mijn moeder en Sandra. Dat zal de stad niet snel vergeten, want ze gingen namelijk een dagje naar de dierentuin! Mij leek het geen groot succes, want het was vandaag belachelijk warm. Maar aan de andere kant was het ook wel een goed plan, want in een dierentuin is veel schaduw. Het was wel een mooie dierentuin, met onder andere een komodovaraan en bokken die op een enorm hoge steile rotswand leefden. De foto's zien er goed uit, misschien kan ik er nog een keer  1 gebruiken, als ik bijvoorbeeld tegen een gorilla-achtige speel. Later zagen we ook dat er door de toernooi-organisatie precies vandaag een excursie daar naar toe werd gehouden!

Trouwe lezers hebben zich misschien al afgevraagd waarom ik nog niks over een vest heb geschreven. Nou, dat komt dus door de hitte! In de speelzaal was het de eerste dagen wel redelijk koel, maar de airco kan het nu al niet meer aan, wat ook op de kamers het geval is. Ik snap nu wel waarom het in de zomervakantie gehouden wordt: normaal spelen we in een vakantiehotel aan zee en wordt het erna gehouden omdat dan het seizoen af is. Maar nu is het juist in de zomervakantie omdat er dan hier niemand anders wil komen met deze hitte! Maar wanhoop dus niet: ik heb mijn vest wel mee, alleen nog niet gebruikt, maar hij zal vast nog avonturen beleven…
Toen we gisteravond terugkwamen van het voetballen, zagen we een heel klein, maar schattig katje zitten. Pascalle had haar raam nog open staan 's nachts, en hoorde hem vaak miauwen. Dus had ze bij het ontbijt wat worst in een servetje meegenomen, want dat eet toch bijna niemand, en hebben ze het hem gegeven. Ik ben benieuwd of het geholpen heeft, of nu juist nog meer gaat miauwen...
Mijn tegenstander van vandaag was geen gorilla-achtige maar een heel aardig meisje. Twee dingen waren wel een beetje vervelend: het eerste was dat ze over 1 zet 40 minuten deed, en ik me erg verveelde. Het tweede was dat ze sterker speelde dan ik. Het was  weer een Siciliaanse partij, en het was erg lastig. Gister kwam ik te snel in actie, vandaag te langzaam. Maar het was een sterke tegenstandster, die goed oplette, en ik speel de opening pas een half jaar dus ik moet nog veel leren!
De hele groep had 50% vandaag, net als mijn groepje want onze voorlopig belangrijkste troeven, Roger en Anna-Maja hebben weer gewonnen. Maar Schoppen en (van) Harten zijn natuurlijk ook altijd belangrijke troeven! Wat me wel opviel, is dat onze meeste kinderen uit de oneven jaren komen. Zo is boven de 12 alleen Roger uit een even jaar. Dat houdt in dat veel van ons volgend jaar weer mee kunnen doen in dezelfde groep, inclusief ikzelf, en dan kunnen we ook meer punten halen! Wat verder ook mooi was, was  dat Pascalle gewonnen had, want nu is iedereen van de nul af. Bovendien had ze dat wel verdiend na haar goede daad van vanmorgen!
Morgen heb ik weer iemand uit een nieuw land voor de boeg, namelijk de Tsjechische Tereza Beluska. Haar rating is nog niet zo hoog, maar haar TPR is stukken hoger dus ze zal wel underrated zijn. In elk geval is mijn doel om tegen 9 verschillende landen te spelen nog haalbaar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten