zondag 19 augustus 2012

Net geen ijs


Na het ontbijt, wat nog steeds lekker was, had Peng berekend dat ik om 11 uur mocht komen om voor te bereiden, na Roger en Julian. Maar toen ik op de deur klopte, was ze er niet! Na nog 2 keer kloppen ging ik maar terug naar mijn kamer, en mijn vader zei dat ik het nog een keer moest proberen, en anders naar een van de andere coaches moest gaan. Ze was er nog steeds niet, maar Dolf ging haar bellen en ze zat nog op de kamer van Julian en Roger, want het bleek op half 12 uit te komen bij de geplande 40 minuten per persoon. Ook grootmeesters maken dus rekenfoutjes in simpele sommen!

Ik speelde tegen de sterke Sonja Bluhm, en ik had goed voorbereid met Peng en een afwijking van mijn normale spel bedacht. Maar zij had ook goed voorbereid, want ze week helaas eerder af. Toen wist ik het niet meer zo goed, maar zij daarna blijkbaar ook niet. Op een gegeven moment ruilde ik de loper voor het paard om een pionnetje te winnen. Zij kreeg daardoor wel een sterke vrijpion en stond iets beter. Ik gaf de pion terug en het was remise, we hadden namelijk al 4 keer herhaling van zetten. Maar claimen leek me te moeilijk in het Engels, en ik dacht dat we toch al bijna 40 zetten hadden gedaan, dus wachtte ik tot de 40ste zet. Maar toen had ze weer tijd en ging ze door, maar 5 zetten later deden we toch remise.
Mijn groepje had weer een mooie plusscore, maar net geen ijsjesscore want we hadden 2.5 uit 4. Roger en Anna-Maja wonnen. Julian speelde echter tegen een sterke IM, speelde erg goed volgens Peng, had grote winstkansen, maar verloor helaas toch. We hadden dus beter gister 3 kunnen hebben en vandaag 3, in plaats van 3.5 en 2.5!
De hele groep had 7.5 punt vandaag, dus de andere groepen hadden samen net als gister 5 punten. Dat kwam doordat de jongere kinderen niet zo goed gescoord hadden, maar we staan wel nog op 50%.
Tijdens het avondeten, wat niet echt lekker was, was ik  zoals wel vaker druk aan het praten. Er lag nog een hap taart op mijn lepel, dus de vader van Pascalle pakte het op en stopte het zo in mijn mond om me stil te krijgen! Aan onze tafel werd dus veel gelachen, aan de andere tafels werd vooral veel gegeten. 
Na het eten gingen ik met Sterre, Eva en Pascalle op mijn kamer het spelletje regenwormen doen, en Eva was heel druk. Of dat nou kwam doordat haar moeder er niet bij was of vanwege het bubbeltjeswater dat we haar gegeven hadden weten we nog niet. Daarna gingen we dalmutti spelen op haar kamer, waar haar moeder was, en was ze heel wat minder druk gelukkig.
We kwamen Catheleijne ook tegen, en die zei dat ze moe was en vroeg ging slapen, en inderdaad was het erg rustig vannacht in het hotel... Ik heb dus goed geslapen, maar vanochtend leek het wel alsof de hele Russische ploeg met de lift ging om mij wakker te maken. Ik speel namelijk tegen de Russische Anastasya Parmanzina, die als 8ste geplaatst is met rating 2021. Als ze dat echt deden om mij wakker te krijgen, is het een speelster die weinig risico neemt, gezien het lawaai in de lift.
Vandaag zitten er weer 2 Nederlanders live, namelijk Roger en Cheryl, die allebei 2 punten hebben. Anna Maja en ik hebben 1,5 maar zitten helaas net niet live. Op naar de lelijke borden dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten